به گزارش اکوایران- فردا نخستین روز کاری هفته برای طلای جهانی است. قیمت طلا روز جمعه تغییراتی منفی را به ثبت رساند و روی 1784 دلار قرار گرفت.  شاخص دلار در سطوح بالایی قرار دارد و احتمالا جهت حرکت این شاخص در روز دوشنبه برای قیمت طلا با اهمیت خواهد بود. بحران قیمت انرژی، مسئله تورم که به واسطه بسته‌های محرک دوران پاندمی به وجود آمد، اقدام بانک‌های مرکزی مهم در مورد تورم، سرعت بازسازی اقتصادی و کنترل پاندمی مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا محسوب می‌شود. باید دید فردا قیمت طلا برای بازگشت به بالای مرز 1800 دلار خیز برمی‌دارد، یا تحت تاثیر اخبار مثبت از بازسازی اقتصادی و کنترل پاندمی مسیر نزولی را دنبال می‌کند.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 49 دقیقه عصر به وقت ایران روی 60 هزار و 751 دلار قرار داشت و تغییرات قیمتی آن نسبت به 24 ساعت گذشته منفی بود. سرمایه آن روی 1.15 تریلیون دلار قرار داشت و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 2.9 درصد اختلاف داشتند.  استیو وزنیاک، یکی از اعضای گروه موسسین شرکت اپل، معتقد است ارزهای دیجیتال آینده بسیار امیدوارکننده‌ای دارند. این برنامه‌نویس شناخته شده بیت کوین را از نظر ریاضیاتی خالص خواند  و در عین حال گفت به شخصه مسئله ناشناس ماندن را ستایش نمی‌کند و معتقد است در نهایت یک فرد باید مسئولیت نقل و انتقال را به عهده بگیرد.

قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته افت کرد و روی 4 هزار و 273 دلار قرار گرفت. سرمایه بازار اتریوم به 504 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3.3 درصد اختلاف داشتند.