قیمت سکه امامی در روزهای اخیر توان عبور به بالای کانال ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را نداشته است. از آن سو، فلز گران بهای داخلی در کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مورد حمایت قرار گرفته است.

با توجه به فضای احتیاطی بازار سکه انتظار می رود که در روز جاری نیز تغییر اساسی نوسانی در بازار رخ ندهد. سکه بازان در روزهای اخیر بیشتر در مورد آینده مذاکرات هسته ای کنجکاو هستند. عده ای از آن ها اعتقاد دارند که با احتمال شروع مذاکرات و قرار گرفتن بازار در وضعیت مذاکراتی، ورود خریداران به بازار کاهش خواهد یافت. این گروه احتمال کاهش قیمت را برجسته می دانند. با این حال دسته دیگری اعتقاد دارند اتفاق خاصی در زمینه مذاکرات رخ نداده است و ایران و آمریکا از خواست های خود کوتاه نیامده اند.

Untitled-13

اخیرا رسانه های غربی به صراحت خبر داده بودند که ایران خواستار تضمین دولت بایدن برای عدم خروج از توافق هسته ای است،‌ ولی دیروز وال استریت ژورنال اعلام کرد که آمریکا قصد ندارد، هیچ تضمینی به ایران بدهد. البته گفته می شود که آمریکا خواستار آن است که در صورت دادن تضمین، ایران نیز تعهدات جدیدی ورای برجام ارایه دهد.

چنین صحبت هایی موجب می شود که با وجود اعلام شروع مذاکرات، شماری از سکه بازان در مورد نتایج منجر به لغو تحریم ها تردید داشته باشند. در کنار این در بازار جهانی نیز گفته می شود که تحلیل گران دیدگاه های متناقضی درباره روند اونس طلا دارند. همین موضوع موجب می شود که سطح احتیاط ها در بازار سکه داخلی بیشتر شود و معامله گران تمایل کمتری به خرید و فروش داشته باشند.

2-01