به گزارش اکوایران، قیمت طلای جهانی در پایان معاملات روز پنج‌شنبه هفته گذشته روی 1799 دلار قرار داشت. قیمت طلا در معاملات روز جمعه تغییراتی منفی را به ثبت رساند و در نهایت روی 1784 دلار قرار گرفت.  افت قیمت طلا احتمالا با تقویت شاخص دلار ارتباط داشت. روز گذشته شاخص دلار رشد قابل توجهی داشت و به 94.28 رسید. این رقم در طول یک هفته گذشته بی‌سابقه بود. در حالی که تقویت شاخص دلار، باعث کاهش قیمت طلا شد، مدیر توئیتر، جک دورسی، معتقد است، ابرتورم همه چیز را تغییر خواهد داد. یک تحلیل‌گر اقتصادی عبارت ابرتورم در اظهار نظر جک دورسی را اصلاح کرد و گفت این کلمه باید با دقت به کار برده شود، این تحلیل‌گر می‌گوید منظور دورسی این بود که تورم از سطوح کنونی بسیار بالاتر خواهد رفت، در حال حاضر تورم نزدیک به 5.4 درصد است و احتمال دارد تا 15 درصد نیز بالا رود. به هر روی در صورت صحت این پیش‌بینی‌ها واکنش قیمت طلا مثبت خواهد بود.

قیمت اتریوم رکورد زد

قیمت بیت کوین در ساعت 13 و 8 دقیقه صبح به وقت ایران روی 61 هزار و 518 دلار قرار داشت، قیمت بیت کوین تغییرات مثبت محدودی را در 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده و سرمایه آن به 1.16 تریلیون دلار رسیده بود. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 3.7 درصد اختلاف داشتند.

گالری+اتریوم+خرید+اتریوم+قیمت+اتریوم+

قیمت اتریوم بر خلاف بیت کوین تغییراتی منفی را به ثبت رسانده و روی 4 هزار و 327 دلار قرار گرفته بود. سرمایه بازار اتریوم به 511 میلیارد دلار رسیده بود و اختلاف بین بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 3.7 درصد اختلاف داشتند. در نتیجه شدت نوسان قیمتی بیت کوین و اتریوم در 24 ساعت گذشته تقریبا برابر بود. البته افت 24 ساعته قیمت اتریوم به معنی عملکرد ضعیف این ارز دیجیتال نبود. قیمت اتریوم در روز جمعه رکورد همه دوران خود را ارتقاء داد و بعد از آن قدری کاهش یافت. بیشترین قیمت همه دوران اتریوم در حال حاضر 4 هزار و 456 دلار است که در 24 ساعت گذشته ثبت شد.