به گزارش اکوایران، در پایان جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا که بعدازظهر امروز تشکیل شد، مقرر شد تمامی دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزش استان تهران در تمامی مقاطع تحصیلی به جز در دو شهرستان‌ دماوند و فیروزکوه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 28 و 29 دی‌ماه به صورت غیر حضوری فعالیت کنند. همچنین کودکستان‌های استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عهده روسای دانشگاه‌ها خواهد بود.

طرح زوج و فرد در دو روز آینده از در منزل اجرا خواهد شد و فروش روزانه طرح ترافیک نیز توسط شهرداری تهران متوقف شده است. بر این اساس پلیس راهور تهران بزرگ موظف شد تا از تردد شبانه کامیون‌ها به استثناء کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسدشدنی در سطح شهر تهران طی دو روز آینده جلوگیری کند.

فعالیت‌های ورزشی در محیط باز و سربسته برای فردا و پس‌فردا نیز ممنوع است و اداره کل ورزش و جوانان ملزم بر نظارت بر این موضوع است.

این کارگروه از شهروندان خواست که از ترددهای غیرضرور خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک مناسب N95 استفاده کنند. همچنین روسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند.

شاخص کیفیت هوای تهران هم‌اکنون از مرز ۱۷۰ عبور کرده و در وضعیت ناسالم قرار دارد و در برخی ساعات و ایستگاهها به مرز خطرناک رسیده است.