به گزارش اکوایران، به تازگی تحلیل‌گری در بلومبرگ از تولید بی‌سروصدای نفت در چین نوشته و مدعی شده که این کشور در حال تلاش برای خودکفایی در زمینه تولید نفت است.

به نظر می‌رسد مسائلی نظیر تحریم‌های نفتی از طرف کشورهای غربی از جمله آمریکا، پکن را نسبت به تامین انرژی و به طور ویژه نفت، نگران کرده و باعث شده خودش دست به کار شود و نفت تولید کند.

چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در جهان شناخته می‌شود. تقاضای نفت از طرف این کشور می‌تواند نقشی تعیین‌کننده روی بازار نفت در جهان داشته باشد.

با این حال،‌ نکته جالب توجه اینجاست که چین از سال ۲۰۱۸ به بعد از طریق برنامه‌های مختلف، در تلاش است تولید نفت خود را افزایش دهد و در این زمینه موفق هم بوده است.

در برخی از مقاطع تاریخ معاصر، چین در دام کاهش تولید داخلی و افزایش تقاضا گرفتار شد، حالا اما تصمیم گرفته در زمینه تولید نفت خودش را جلو بیندازد تا بتواند در شرایط بحرانی، نظیر بحران کاهش قیمت نفت در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، از طرف کشورهای عضو اوپک که اصلی‌ترین تولیدکنندگان نفت در جهان هستند، تهدید نشود.

یکی دیگر از نکات جالب توجه درباره وضعیت انرژی در چین، واردات نفت این کشور از طرف کشورهای مختلف است. در حالی‌که روسیه توانسته به دلیل تخفیف قیمت نفت، به واردکننده اصلی نفت در این کشور تبدیل شود، برخی از کشورها نظیر مالزی هم رکوردشکنی‌هایی در زمینه فروش نفت به چین داشته‌اند که می‌توان سرنخ را در تحریم جست‌وجو کرد.

در ویدیوی بالا هم به افزایش واردات چین از کشورهایی نظیر مالزی و دلیل آن اشاره شده و هم به آمار و ارقام مربوط به تولیدات نفت در چین پرداخته شده است. این ویدیو را ببینید.