به گزارش اکوایران، هفت ماه از جنگ اسرائیل در غزه می‌گذرد. در این مدت، اسرائیلی‌ها دو هدف برای خود تعیین کرده‌اند. هدف اول، آزادیِ تمامی اسرا و هدف دوم، نابودی حماس است.

حالا اسرائیلی‌ها که به اهداف خود دست نیافته‌اند، اصرار دارند که خانه آخر، رفح است و در صورت حمله به منطقه رفح، می‌توانند حماس را نابود کنند.

رفح منطقه‌ای در غزه و در مرز مصر است. جنگ اسرائیل و حماس، از شمال غزه آغاز شد و اکنون به جنوب آن یعنی در منطقه رفح رسیده است. مردم فلسطین هم به مرور از شمال غزه به جنوب آن آمدند و در رفح ساکن شدند.

در حال حاضر جمعیتِ ساکن رفح، پنج برابرِ جمعیتِ آن پیش از آغاز جنگ است. به این ترتیب بخش زیادی از فلسطینی‌ها به این منطقه پناه آورده‌اند.

با این حال، اکنون اسرائیل اعلامیه‌هایی پخش کرده و گفته به زودی به این منطقه هم حمله می‌کند و از فلسطینی‌ها خواسته این منطقه را هم ترک کنند.

بسیاری از معترضان به اقدام اسرائیل، می‌گویند اکنون غزه هیچ نقطه امنی ندارد و فلسطینی‌ها نمی‌دانند دقیقا باید به کجا پناه ببرند.

یکی از مشکلات میان اسرائیل و حماس این است که گفت‌وگوها برای صلح، به بن‌بست رسیده. حماس در شب گذشته به مرز «کرم شالوم» حمله راکتی داشته و طی آن ۴ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند. به دنبال این اتفاق، اسرائیل هم حملاتی به غزه داشته و اکنون تصمیم گرفته به رفح حمله کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل معتقد است که با مذاکرات به نتیجه نمی‌رسند و در مقابل، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس هم گفته نتانیاهو به دنبال سرکوب کردنِ مذاکرات است.

در ویدیوی بالا به جزئیات اقدام اسرائیل و اهمیت آن پرداخته شده است.